En viktig del av ett företags verksamhet är dess kommunikation. För att se till att ditt företags sociala medier, e-postkommunikation och övrig korrespondens med kunder och verksamhetspartners fungerar kan det vara klokt att hyra in personal. Det finns många fördelar att välja bemanning i stället för att anställa för dessa ändamål.
Genom att välja bemanning via Bravura får du hjälp när ditt företag står inför mycket föräldraledighet, arbetstoppar och vakanser. Om företaget ska expandera eller ta in kompetens tillfälligt går det att få en större flexibilitet genom att hyra in personal.
Satsa på företagets kommunikation
Att sköta företagets sociala medier är en viktig del i verksamhetens marknadsföringsstrategi. Att företaget är aktivt på sociala medier innebär att det bygger nya relationer och framstår som relaterbart. En bra strategi för sociala medier gör det möjligt att visa målgruppen hur produkterna och tjänsterna som ditt företag säljer ska användas. Du har också möjlighet att visa upp för kunderna hur ditt företag ser ut och fungerar bakom kulisserna, vilket också det gör företaget mer mänskligt för kunderna.
De flesta svenskar är idag aktiva på någon av de mest populära plattformarna för sociala medier, som Instagram, Facebook och LinkedIn. De sociala medierna utgör gratis plattformar där det är möjligt att nå kunderna i deras vardag. Det är lätt att göra fel som ny företagare på sociala medier, men fördelen är att alla misstag är övergående så länge de reds upp på ett bra sätt. En vanlig kommunikationsmiss som många företag gör är att inte svara på klagomål från kunderna, vilket kan ge ett dåligt intryck både för den som klagar men också på andra presumtiva kunder. Då finns det en fördel att ha hyrt in tillräckligt med personal, exempelvis via bemanning hos Bravura. På detta sätt kan du som företagare vara säker på att alla klagomål besvaras i tid.
Att radera klagomål uppfattas också som mycket dåligt av kunden. Legitima klagomål och åsikter kring företagets produkter och tjänster bör besvaras för att företaget ska uppfattas som seriöst. Kunderna förväntar sig nu också snabbare svar jämfört med tidigare. Vilka sociala medier som är viktigast beror på målgruppen du vill nå. Det finns mycket statistik tillgänglig som gör det möjligt för dig att veta vilken social plattform du bör satsa på för att nå ut bäst.