Den teknologiska utvecklingen har förändrat samhället i grunden. Även sättet människor kommunicerar på har förändrats markant. Digitaliseringen innebär en komplex omställning för många företag, men även många spännande möjligheter. Trots att många företag anser att digitaliseringen är avgörande för deras överlevnad har många inte lyckats anpassa sig till den digitala verkligheten. Med några smarta tips behöver det inte vara särskilt svårt att digitalisera kommunikationen.
Automatisera marknadsföringen
Tack vare den senaste teknologin kan du som företagare leverera personanpassad digital kommunikation genom hela kundresan. Genom att automatisera marknadsföringen kan du erbjuda en sömlös och personlig kundupplevelse. Det svenska mjukvaruföretaget www.rule.se hjälper företagare med smarta kommunikationslösningar så att du kan ligga steget före dina konkurrenter och kunder. De möjliggör individanpassad kommunikation på ett datastyrt och smart sätt tack vare den allra senaste tekniken. Via deras kommunikationsplattform för automatiserad marknadsföring kan du öka din digitala närvaro och bygga en djupare relation med dina kunder.
Sociala medier
Sociala medier är ett utmärkt sätt att bygga kundrelationer. Det krävs dock att du är aktiv och producerar högkvalitativt och personligt innehåll som du publicerar i dina sociala kanaler. Svara på följarnas kommentarer och ha en tydlig plan för dina inlägg.
E-post & SMS
E-post och sms är två kraftfulla och lättanvända kommunikationskanaler som fler företagare bör använda. Tack vara smidiga digitala verktyg kan du enkelt skapa personliga nyhetsbrev, segmentera kunddata och skicka anpassade nyhetsbrev via e-post. Hos Rule.se hittar du även mer information om deras nyhetsbrevsprogram. Där kan du även läsa mer om hur kan använda sms för att nå din kund i exakt rätt ögonblick. Mobilmarknadsföring och sms-kampanjer har en mycket hög öppningsgrad vilket gör det möjligt för företag att nå ut med sitt budskap till kunderna.